Sekali Aku Ditimpa Kemalangan. Siri 2

Ok. Entry ni aku buat menggunakan komputer CC. Aku baru jer selesai melunaskan wang ganti rugi untuk kereta yang telah aku langgar baru-baru ni. Tak tahu? G baca kat entry ni k "Sekali Aku Ditimpa Kemalangan. Adoi!!!" Pagi tadi, selesai habis kerja, terus aku cari bengkel-bengkel kereta untuk aku survey cas servis mengetuk kereta ni. Yer la kan, aku tak ada pengalaman sebelum ni. So untuk mengelakkan aku ditipu, aku pon tanya rakan-rakan lain kalau-kalau diorang pernah ketuk kereta diorang dan aku servey kedai untuk melihat cas yang bakal aku bayar. Cuak gak sebab ada member cakap kemungkinan RM300. Perghh!!.

Survey punya survey, teringat aku yang aku ada member yang mempunyai bengkel kereta. Aku tanya dia ada tak member dia yang buka kedai ketuk kereta ni. Alhamdullillah ada. So aku pon ngajak dia pergi sekali ke bengkel tersebut bersama dengan pemilik kereta yang aku langgar tu. Selepas bincang dengan tuan punya bengkel tu, cas yang dia kenakan adalah sebanyak RM180 jer. Fuhhh...Lega sungguh aku. Tak la mahal sangat. Untuk pengetahuan, pemilik bengkel tersebut adalah member kepada member aku yang ada bengkel servis kereta ni sewaktu sama-sama bekerja di EON dulu. So, kira harga member la. Pas owner bengkel ketuk tu dengan owner bincang pasal kereta tu, aku pon bayar kat situ gak cas tu. Settle masalah aku. Jumaat ni siap. Hmmm

5 comments:

  1. hish cemana la ko nie leh langgar kereta lak... lenkali bawak motor tu hati2... tengok pakai mata, jgn pakai lutut... seb baik takde pape sgt... kete honda tuuu...

    ReplyDelete
  2. omak ai. pedih nyer kata-kata yang dilemparkan ke atas diri ku.. muehehe...ngantuk waktu tu. nak cepat pulak tu....Hmmm

    Aku tengok pakai ibu jari kaki. wakaka

    ReplyDelete
  3. nak cari member mekanik la pasni..kot2 dapat cas free je.hehehehe..

    ReplyDelete
  4. naseb ko bek dapt murah...

    kalo nak freee? meh aku ketok keta ko...hahaha

    ReplyDelete
  5. Shazmiey :Berguna gak kalau ada member yang mempunyai kepakaran tertentu ni...

    azana :amboi amboi cik zanaaaa....sukernyer ko erkkkk.... hehe

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks