Bersih 3.0 | Memalukan.. Menyedihkan....

Inilah antara punca aku tak berminat pasal politik!!



Memalukan... Menyedihkan....

Menebus Kekecewaan...

Kalau dulu aku tak dapat meneruskan pelajaran aku ke Matrikulasi........
Kalau dulu impian aku terkandas di tengah jalan.....
Kalau dulu aku terpaksa bersedih atas peluang yang terpaksa aku lepaskan begitu sahaja..........
Kalau dulu aku terpaksa meneruskan kehidupan aku sebagai seorang yang bukan diri aku....
Kini.......
Kekecewaan itu tertebus....
Tahniah kepada adik aku.... Farhana kerana telah berjaya membuat hati mak dan ayah gembira dan bangga....
Tunjukkan pada "dia" kalau kita boleh berjaya walaupun susah.....
Sebab kesenangan itu tak kan datang bergolek....
Kejayaan itu tidak memandang siapa kita, tetapi memandang pada usaha.....
Hari ini mungkin kita susah....
Tetapi tanpa kesusahan hari ini, selamanya kita tak akan menempa kesenangan......
Moga adik aku, Farhana akan terus berjaya didalam pelajaran seterusnya kehidupan....
Semoga impian tercapai.
Jangan pernah lupa jasa mak dan ayah yang bersusah payah mencari sesuap nasi untuk kita anak-anaknya...

----------------------------------------

Tahniah kepada adik aku Farhana kerana berjaya melanjutkan pelajaran ke Matrikulasi Gopeng.
Tahniah juga kepada adik aku, Amirol Azahar kerana berjaya menamatkan pelajaran di Matrikulasi pada 26 April tadi.
Semoga kalian berjaya didalam hidup, mencapai cita-cita yang dingini dan menjadi orang yang berguna.

Tabiat Pelik Seorang Aku

Entry santai.....entry ni entry mencarut, tak ada apa-apa input. Saja nak menambah koleksi entry :P
Ramai diantara kita mempunyai tabiat yang susah tuk dibuang sejak kecil. Ada tabiat buruk, ada tabiat baik dan tabiat pelik. Ada tabiat orang tu, kaau tidur hisap ibu jari, ada yang tidur tertonggeng, ada yang tidur sambil seluk seluar sambil... ops!! 18SG sikit..hehe... Banyak lagi kot tabiat. So entry ni aku nak cerita pasal tabiat pelik aku sejak kecil. Hehe.. Tabiat yang mula-mula buat aku layan.. pas tu buat aku stress......
Tabiat pelik aku ni........ tangan aku ni pantang kalau tak ada kerja, dia akan merayap kat rambut aku dan menggulung rambut sampat kusut!! Rambut aku ni kategori panjang la, tak ada la panjang sampai ke bahu cam perempuan, tapi panjang la. So waktu aku menggulung rambut tu, aku sendiri tak tahu nikmat apa, tangan aku memang akan merayap kat rambut dan gulung rambut tu, walaupun mata dah ngantuk nak tidur, jari jemari ni masih aktif menggulung rambut. Sebab bila jari aku ni dah bertemu dengan rambut, memang susah nak kawal.erk!.. Waktu menggulung tu memang nikmat la pada aku, layannnnn jer waktu menggulung tu,  menggulung sampai aku tertidur...... seterusnya perasaan stress akan menjelma bila aku nak bangun pagi pergi kerja.....waaaa....... nak leraikan rambut aku yang kusut tu, mau 5 ke 10 minit baru nak terlerai, kadang sampai 15 minit. Tu kalau terlerai lah.... kalau tak....memang aku terpaksa merentap rambut aku sampai tercabut rambut yang kusut tu...... haaaa. apalagi kalau aku terlewat bangun. stressssss.... pelik kan tabiat aku... huhu....
Tak tau cam ner nak buang tabiat ni..... aku jarang berambut pendek sebab aku tak suka rambut pendek.. hee... Mak sedara aku pernah tegur "dari kecik tabiat hang ni hairul main-main rambut kalau baring, sampai ke la ni..."
Apa motif aku cerita ni.....?? tak ada apa motif... tak tau nak tulis apa.. huhu..korang ada tabiat pelik? LOL...


Kenyataan Proton Susulan Proton Preve Pertama Terlibat Kemalangan

Kenyataan Pihak Proton Berhubung Kes Kemalangan 'Test Drive Unit' Proton Preve

Berhubung kes kemalangan yang membabitkan Proton Preve pertama di Lebuhraya DUKE baru-baru ini, pihak Proton tampil dengan kenyataan mereka untuk mengelakkan sebarang spekulasi terhadap produk terbaru mereka, Proton Preve.

We would like to address concerns regarding picture of a damaged Proton Preve circulating on the web.

At around 4.45pm yesterday, one of our sales advisors was involved in an accident while driving from Jalan Sentul toward Jalan Pahang in KL, when the Proton Preve that he was driving hit a divider and landed awkwardly causing the lower arm was break.

While we're happy to report that our sales advisors is unhurt, our test drive unit, however, was damaged as a result of the accident. So remember to buckle up and drife safe because accidents can happen to anyone and to any car. - Proton

Macam yang aku cakap la sebelum ni. Kunci kepada keselamatan dijalan raya adalah memandu dengan berhati-hati dan patuhi peraturan di jalan raya. Bak kata pihak Proton, kemalangan boleh berlaku pada sesiapa sahaja dan tidak kira kenderaan apa yang dipandu.

Pada yang menyalahkan Proton...... Fikir balik, bukankah lebih baik negara kita ni mampu menghasilkan kenderaan sendiri daripada langsung tak ada. Daripada langsung mengharapkan kereta import. Sekurang-kurangnya ada juga yang boleh dibanggakan di negara kita ni daripada langsung tak ada kan?!

Proton Preve Pertama Kemalangan Di Lebuhraya DUKE

Proton Preve Pertama Terbabit Kemalangan Di Lebuhraya DUKE | Proton Preve Tidak Berkualiti

Dalam kehangatan pihak pengeluar kereta nasional terkenal negara, Proton mempromosikan pengeluaran mereka yang terbaru, Proton Preve, insiden Proton Preve yang dijadikan sebagai 'test drive' terbabit dalam kemalangan di lebuhraya DUKE pastinya akan memberikan pelbagai andaian terhadap kualiti penghasilan Proton Preve ini. 

Merujuk daripada beberapa blog yang turut menulis tentang insiden Proton Preve pertama yang terbabit kemalangan di Lebuhraya DUKE ini. Proton Preve tersebut yang dijadikan sebagai kenderaan 'test drive' dipandu oleh seorang salesman dengan kelajuan 120KM/J. Ketika cuba untuk mengelak daripada kenderaan lain, Proton Preve tersebut telah terlanggar pembahagi jalan sehingga menyebabkan Proton Preve tersebut melambung dan mengakibatkan gandarnya patah.


"Belum apa-apa lagi dah kemalangan???" Itu mungkin antara kata-kata yang dapat didengar daripada mereka-mereka yang mengikuti insiden ini. Ini kerana Proton tersebut keluaran terbaru Proton dan masih didalam proses promosi.
Daripada kes Proton Preve pertama yang terbabit kemalangan ini, rasanya kualiti bukan punca terjadinya kemalangan, tetapi kecuaian si pemandu. Kereta imported terkenal sekalipun, jika dipandu dengan cuai, ianya pasti memberikan risiko yang tinggi untuk terbabit dalam kemalangan.

Apa-apa pun ini hanyalah pandangan daripada pihak penulis. Kerana dirasakan pasti banyak andaian-andaian yang timbul daripada insiden Proton Preve pertama terbabit kemalangan susulan Proton tersebut terlalu baru didalam pasaran.

p/s : Kunci kepada pemanduan selamat adalah memandu dengan berhati-hati dan mengikut peraturan.

Sendayu Tinggi Mohon Maaf

Sendayu Tinggi Mohon Maaf


Berikutan penemuan bahan racun berbahaya, Sibutramine didalam sejenis produk minuman pelangsing badan terkenal. Pihak Sendayu Tinggi telah tampil memohon maaf terhadap pengguna minuman pelangsing badan keluaran mereka.

Pengarah Urusan Sendayu Tinggi, Rozita Ibrahim menyatakan syarikat mereka tidak terlibat didalam pembuatan produk minuman plangsing badan tersebut. Ia adalah kesilapan pembekal yang merupakan pakar pemakanan yang dilantik pihak Sendayu Tinggi.

Berikutan insiden penemuan bahan racun berbahaya didalam minuman pelangsing badan keluaran syarikat Sendayu Tinggi, Rozita Ibrahim menyatakan bahawa penjualan produk minuman pelangsing badan tersebut akan  dibekukan sehingga siasatan Bahagian Penguatkuasaan Farmasi selesai dijalankan.

Disamping itu, Rozita Ibrahim memberi jaminan bahawa produk Sendayu Tinggi yang lainnya yang berada dipasaran selamat digunakan

Sumber : Utusan Online 17 Apr 2012

Minuman Pelangsing Badan Mengandungi Racun Berbahaya Dirampas

170,000 Paket Minuman Pelangsing Badan Terkenal Dirampas | Mengandungi Bahan Racun Berbahaya

16 April 2012, Bahagian Penguatkuasa Farmasi, Kementrian Kesihatan telah merampas 170,000 paket minuman pelangsing badan keluaran syarikat kosmetik terkenal tempatan bernilai RM500,000 susulan aduan orang ramai yang mengatakan minuman pelangsing badan tersebut mengandungi bahan racun berbahaya yang diharamkan.

Hasil aduan orang ramai, Bahagian Penguatkuasa Farmasi, Kementrian Kesihatan telah menjalankan siasatan dan kajian terhadap produk minuman pelangsing badan tersebut dan mereka telah mengesahkan produk minuman pelangsing badan tersebut mengandungi sejenis racun berbahaya iaitu Sibutramine yang boleh mengakibatkan seseorang itu menjadi gila dan maut. Penggunaan bahan Sibutmarine telah diharamkan di seluruh dunia.

Hasil penyelidikan, Bahagian Penguatkuasa Farmasi telah membuat serbuan keatas 27 premis dan stokis minuman pelangsing badan tersebut di seluruh negara termasuk kilang serta ibu pejabat syarikat produk tersebut di Jalan Tuanku Abdul Rahman dan merampas 170,000 paket minuman pelangsing badan tersebut yang terdapat didalam 2 perisa.

Sumber : Utusan Online, Harian Metro 17 Apr 2012

Bob Kuman Terlantar Sakit

Bob Kuman Terlantar Sakit, Perlukan Bantuan Kewangan

Keadan terkini Bob Kuman pada 15 April 2012
"Saya cuma ada RM36 dalam akaun simpanan" - Bob Kuman (Ekslusif)
Mungkin ada yang mengenali gambar diatas dan mungkin juga tidak. Tetapi bila disebut Bob Kuman pasti ramai yang pernah mendengarnya terutama mereka yang meminati dan sering menonton karya seni tempatan. Mungkin ramai yang mengenalinya kerana bentuk badannya yang gempal dan lakonannya yang mencuit hati. Kini Bob Kuman terlantar sakit, lemah serta tidak dapat bergerak dikediaman beliau di Seksyen 11, Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

Pada malam tahun 2011, semasa sesi pengambaran 'Jangan Pandang Belakang Congkak' siri televisyen, Bob terjatuh di Hulu Langat Selagor. Lan Pet Pet dan Wahid Senario antara saksi kejadian. Dalam keadaan pening, semput dan sakit, Bob terpaksa memandu sendirian ke hospital dan dibiarkan begitu sahaja.

Keadaan Bob Kuman sewaktu terjatuh di Hulu Langat
Bob dimaklumkan bahawa dia telah berhutang sebanyak RM7000 dengan pihak hospital akibat insiden tersebut yang mana Bob telah dirawat selama 2 minggu dan jumlah tersebut perlu dijelaskan sendiri oleh Bob dan agak terkilan kerana penerbit rancangan 'Jangan Pandang Belakang Congkak' langsung tidak membantu untuk menjelaskan bil hospita tersebut.

Sejak 8 April yang lalu, Bob tidak dapat bergerak aktif dan terpaksa bergantung kepada mesin oksigen untuk membantu pernafasan. Masalah kewangan membantutkan hasrat Bob untuk menyewa tangki oksigen yang memakan belanja yang tinggi.

Dalam keadaan Bob yang sebegitu yang pastinya kehilangan sumber pendapatan didalam dunia lakonan, Bob masih bersyukur kerana perniagaan gerai Bawal Power yang diusahakan bersama rakannya mendapat sambutan. Dari perniagaan itu, ujar Bob sedikit sebanyak dapat meringankan beban kewangan yang dihadapi.

Perniagaan Gerai Bawal Power Bob Kuman dan rakan
Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) telah mengeluarkan surat sokongan kepada Kementrian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dibawah Tabung Kebajikan Penggiat Seni dan sedang menunggu keputusan daripada Kementrian terbabit.

Untuk mengetahui perkembangan Bob Kuman, untuk mengetahui perbualan Bob bersama Mazidul Akmal Sidik, untuk menghulurkan bantuan, sila ke blog Saudara Mazidul Akmal Sidik, sumber asal entry ini. Terima kasih.

------------

Update : Bob Kuman Meninggal Dunia


Entry Melepas Rindu

Assalamualaikum pengunjung-pengunjung dan pembaca Amry's Blog. Moga semua sihat dan dalam keadaan baik bersama keluarga serta orang tersayang.

Rasanya dah tak ada lagi pengunjung setia Amry's Blog ni. Maklumlah, dah lama sangat tak terupdate. Hehe.....

Rindu betul kat blog ni. Jari jemari ni pun dah rindu sangat nak menaip. Otak ni pulak dah naik lemau sebab dah lama tak bergerak cari idea tuk tulis artikel... Hoho

Kalau dulu asyik ngadap online new paper jer cari apa-apa yang menarik tuk dijadikan artikel, sekarang ni asyik buka facebook dan youtube jer, bosan sebosan bosannya....

Malas nak tulis panjang-panjang tuk entry ni.... Next time la kot. Nama pun Entry Melepas Rindu..... Hm...

Wokeh. Bye :)

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks