Kenyataan Proton Susulan Proton Preve Pertama Terlibat Kemalangan

Kenyataan Pihak Proton Berhubung Kes Kemalangan 'Test Drive Unit' Proton Preve

Berhubung kes kemalangan yang membabitkan Proton Preve pertama di Lebuhraya DUKE baru-baru ini, pihak Proton tampil dengan kenyataan mereka untuk mengelakkan sebarang spekulasi terhadap produk terbaru mereka, Proton Preve.

We would like to address concerns regarding picture of a damaged Proton Preve circulating on the web.

At around 4.45pm yesterday, one of our sales advisors was involved in an accident while driving from Jalan Sentul toward Jalan Pahang in KL, when the Proton Preve that he was driving hit a divider and landed awkwardly causing the lower arm was break.

While we're happy to report that our sales advisors is unhurt, our test drive unit, however, was damaged as a result of the accident. So remember to buckle up and drife safe because accidents can happen to anyone and to any car. - Proton

Macam yang aku cakap la sebelum ni. Kunci kepada keselamatan dijalan raya adalah memandu dengan berhati-hati dan patuhi peraturan di jalan raya. Bak kata pihak Proton, kemalangan boleh berlaku pada sesiapa sahaja dan tidak kira kenderaan apa yang dipandu.

Pada yang menyalahkan Proton...... Fikir balik, bukankah lebih baik negara kita ni mampu menghasilkan kenderaan sendiri daripada langsung tak ada. Daripada langsung mengharapkan kereta import. Sekurang-kurangnya ada juga yang boleh dibanggakan di negara kita ni daripada langsung tak ada kan?!

6 comments:

  1. TERBAIK... KERETA ROSAK TAKPE, JANGAN ORANG CEDERA..

    ReplyDelete
  2. ya! salah satu kemalangan juga bergantung pada pemanduan mangsa dan pemangsa, namun saya juga tunggu proton / pusat servis call untuk selesaikan masaalah brek drum yang belum selesai... :(

    ReplyDelete
  3. @fairustau tak per bro..itu membuktikan preve dah ada improvement dari segi keselamatan..kan?

    ReplyDelete
  4. @TerbelogBenda nak jadi kan bro..tu aku cakap kalau kita bawa hati2 pun..kalau nak jadi..jadi juga...orang lain pula yang langgar kita

    ReplyDelete
  5. @iaryylroo..brek drum problem...dalam tempoh warranty lagi ker bro?kalau dalam tempoh warranty tak leh nak cakap apa,sebab nak tunggu diorang cek kereta kita memang panas juga kot...cas pun best..hehe

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks