Home » , » Kempen Bebaskan Anwar 901

Kempen Bebaskan Anwar 901

Perhimpunan Kempen Bebaskan Anwar 901

Bantahan Perhimpunan Kempen Bebaskan Anwar 901

Lagi sekali aku nak bagitahu yang aku tak memihak kepada mana-mana parti politik. Tak berminat pun. Tak ambil port pun. Bukan lalang, oo parti ni betul, aku sokong, parti tu tak betul aku tak nak. Eh eh, parti ni pulak tak betul... Terlalu banyak sandiwara. Kawan aku pernah cakap kat aku "hang nak jadi macam negara tuutttt ka? Orang melayu langsung dibawah, dipandang rendah sebab tak ambil kisah pasal politik"
Pada aku kalau tak tahu sudah, biar orang yang tahu pasal politik ni buat kerja diorang. Orang yang tak tahu berlagak tahu ni yang masalah ni. Dengar orang tu kata parti tu macam tu macam ni, iakan jer tanpa tahu hujung pangkal cerita.

Walaupun aku tak amik port sangat dalam politik ni, sebagai rakyat Malaysia, sangat sedih la bila negara kita ni jadi huru hara dek kerana politik. Cukuplah yang sudah-sudah tu.

Entry ni aku fokuskan pada Kempen Bebaskan Anwar 901 yang akan diadakan pada 9 Januari ni di ibu negara. Benda kalau dah jadi, tak guna lagi nak salahkan orang tu nak salahkan orang ni. Benda dah berlaku. Dah terlambat. Sebelum berlakunya Demontrasi Perhimpunan Bebaskan Anwar 901 tu, harap sangatlah.... yang rasa-rasa nak sertai Perhimpunan Bebaskan Anwar 901 tu, fikirlah balik. Negara Malaysia kita ni dah cukup aman dah, janganlah hanya kerana politik, habis huru hara negara ni. Siapa tak sedih tengok negara sendiri yang dulu aman, dihiasi dengan demontrasi-demontrasi jalanan yang pastinya akan berakhir dengan keganasan. Kita rakyat Malaysia... Buktikan lah pada negara luar yang negara kita ni memang aman. Demontrasi jalanan, keganasan, kekerasan, pergaduhan tidak akan mendatangkan apa-apa keuntungan, sebaliknya akan merugikan semua pihak. Please....... Aku tak nak negara Malaysia aku ni tercemar dengan aktiviti-aktiviti yang sememangnya akan merugikan rakyatnya sendiri. Please.....

Kempen Bebaskan Anwar 901 | Katakan TIDAK kepada Demontrasi Jalanan

Please Share jika korang bantah Perhimpunan Kempen Bebaskan Anwar 901 yang akan diadakan 9 Januari ni. Bertindak sebelum ianya terlambat.........

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

12 comments:

  1. TAKDE MASA.. LAYANG BLOG LAGI BEST.. ;)

    ReplyDelete
  2. buang masa ja buat demo...bagus kita cari duit untuk keluarga sendiri...

    ReplyDelete
  3. baik g ber cuti dgn bini aku...

    ReplyDelete
  4. keja x bertamadun..

    ReplyDelete
  5. tolong la jangan pergi...kesian la kat kami warga mahkamah ni...kalo dah 100,000 nak berhimpun depan mahkamah, alamatnye mmg jenuh la nak menyampaikan ke mesin punch card tu...hadoyai!!!

    ReplyDelete
  6. pesanan untuk semua rakyat Malaysia , jangan jadikan budaya demontrasi sebagai amalan kita! ini kerja orang bodoh.Kita jangan meniru dengan apa yang berlaku diluar negara. Jangan kita hancurkan keamanan yang kita nikmati selama ini CUBA KITA BAYANGKAN BAGAIMANA KITA MENJALANKAN KEHIDUPAN DISEBUAH NEGARA YANG KACAU BILAU
    jangan cuba untuk memberi ruang kepada pihak yang sakithati kepada kita selama ini untuk mengambil kesempatan ini untuk menghancurkan negara kita

    ReplyDelete
  7. tak kosa aku duh! demo lah mu sorang2. orang datang tu pun nanti out of curiousity and nak tgk aper jadik, nak really supporting him? i dont think so.

    ReplyDelete
  8. Tidak perlulah sertai ke beaskan anwar 901, merugikan masa, tenaga dan wang. Lebih baik duk rumah bermain dgn anak bini. Negara kita sudah aman, jgn jadi macam dinegara Asia Barat. Cthnya Mesir, Libya, Iraq, Turki, lihat negara mereka macam mana. Adakah aman dan rakyatnya hidup senang- lenang, bolehkan selamat mencari rezeki? Fikir2kan lah, fikiran rakyat Malaysia skrg ni sudah dpt menilai yg mana baik dan yang man sebaliknya.

    ReplyDelete
  9. kata tak ambil pot tentang politik, nie tau pasal baik buruk, sokong tak sokong parti politik. Pegi Dah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Kempen ni hanya sesuai utk rakyat di negara2 maju dan demokratik. Rakyat di negara2 belum maju, mundur dan tak demokratik seperti Malaysia tak sesuai mengikuti perangai org2 di negara maju dan demokratik. Biarkan org pandai2 berkempen, kita rakyat yg dungu dan suka dipijak kepalanya duduk diam2 sajalah di rumah, OK??

    ReplyDelete
  11. Siapa anwar.........ada aku kesah .

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment