Pages

Monday, January 2, 2012

Home » » Pelajar Cemerlang SPM 2004 Hilang Budaya Ketimuran

Pelajar Cemerlang SPM 2004 Hilang Budaya Ketimuran

Nur Amalina Che Bakri, Pelajar Cemerlang SPM 17A1 2004 Hilang Budaya Ketimuran

Kenal siapa gadis yang bernama Nur Amalina Che Bakri? Tak kenal? Tak pernah dengar? Ok. Tapi korang mesti pernah dengar pada tahun 2004/2005 tentang seorang pelajar wanita yang mendapat keputusan cemerlang didalam peperiksaan SPM dengan keputusan 17A1.

Apa kes dengan pelajar cemerlang SPM 2004 17A1 yang bernama Nur Amalina Che Bakri ni yang kecoh sekarang ni kat Facebook dan Twitter yang mengatakan dia seakan hilang budaya ketimuran.

Pelajar cemerlang SPM 17A1 2004, Nur Amalina Che Bakri hilang budaya ketimuran? Usha gambar-gambar Facebook Cik Nur Amalina Che Bakri dibawah.

Gambar asal Nur Amalina Che Bakri, Pelajar Cemerlang SPM 17A1 2004

Gambar 1, Nur Amalina Che Bakri bersama rakan-rakan luar negara

Gambar 2, Nur Amalina Ceh Bakri bersama rakan-rakan luar negara

Gambar 3, Nur Amalina Che Bakri dengan pakaian budaya barat

Gambar terkini Nur Amalina Che Bakri,  pelajar cemerlang SPM 17A1 2004

Aku tak ingat pun nama Nur Amalina Che Bakri ni, tapi aku masih ingat yang ada seorang pelajar perempuan yang mendapat keputusan cemerlang didalam SPM dengan keputusan 17A1.

Bukan ambil port sangat pun pasal si Amalina ni dulu, tapi keputusan SPM dia dulu memang kasi gempar satu Malaysia la dengan keputusan  SPM 17A1 dia tu.

Masalah sekarang ni, kontroversi yang baru timbul kat facebook-facebook dan Twitter-twitter tentang imej Nur Amalina Che Bakri ni yang seakan sudah hilang budaya ketimuran dia.

Aku tak tahu lah betul atau tak gambar-gambar tu. Boleh jadi betul boleh jadi tak. Mana tahu kan kalau ada yang sakit hati dengan si Amalina ni, nak fitnah dia dengan cara ni, siapa tahu kan. 

Harap-harap tu bukan gambar dia lah. Haish.... kalau betul, sangat memalukan terutama kepada ibu bapa si Amalina ni, sudah tentu si Amalina ni menjadi harapan dan kebanggaan kepada keluarga dia untuk terus menjadi orang berguna, berakhlak. Sayanglah insan sebijak Amalina ni terpengaruh dengan budaya-budaya barat sana tu.

Comments
6 Comments

6 comments:

subhanallah , seriously tuu gambar2 kak amalina ? macam tak caye jee . culture shock ape ? lol -.- , harap2 tuu bukan dia . sedih nya tengok , taknak dia jadi macam kes kak sufiah yang dulu tuu .kalau betul tuu memang dia . harap2 dia fikir balik apa yang dia buat . aminn ..

bijak belajar.... bodohlah hidup.... adoi...

saya harap itu bukan dia..klu itu dia, kita telah mengaibkan seseorang dan kalau itu bukan dia, masyaAllah kita telah memfitnah seseorang....

seksinya mengalah OMPUTIH. mcm celebriti omputih dan video klip gitu

memg gmbr dye..sila rujuk link nh..http://www.youtube.com/watch?v=1nIZcQHKGOM

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More