Seimbas Protes AUKU

Himpunan Mahasiswa Protes Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU)


Himpunan Mahasiswa Protes Akta Universiti dan Kolej Universiti - HarakahDaily 1 Jan 2012

Gambar-gambar sekitar kejadian Mahasiswa Protes Akta Universiti dan Kolej Universiti

Safwan Anang, pengerusi BEBAS yang cedera parah dalam protes AUKU

Adam Adli dalam tahanan lokap Tanjung Malim

Amar Rasyidi, menerima jahitan di hidung dalam insiden protes AUKU

Amar Rasyidi menerima rawatan dalam insiden protes AUKU

Keranda AUKU dan protes Najib Razak di UPSI

Sebilangan mahasiswa yang terbabit dalam protes AUKU di UPSI

Mahasiswa berhadapan dengan anggota FRU di hadapan pintu utama UPSI dalam insiden protes AUKU

-------------------------------------------------------------------

Sebelum ada yang nak bidas aku ker apa ker pasal entry berbau politik ni. Lebih baik aku terangkan kat sini awal-awal.
Aku sememangnya kurang dengan politik.
Aku tak suka politik.
Tak nak masuk campur pasal politik.
Sebab politik, terlalu banyak tipu helah sandiwara didalamnya. Ini apa yang aku rasa ok.
Benda yang betul akan dicanang dikatakan benda tu tak betul.
Benda yang tak betul dicanang dikatakan betul.
Masing-masing cuba mempertahankan diri sendiri.
Dan aku tak sokong mana-mana parti politik.
Dan aku sendiri tak tahu apa yang terkandung didalam Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sehingga tercetusnya insiden ni.

Cuma dengan insiden Mahasiswa Protes Akta Universiti dan Kolej Universiti ni sangat-sangat menyedihkan apabila rakyat menjadi mangsa permainan politik ni.

Rasanya benda macam ni boleh dielakkan. Jangan bila dah jadi macam ni, tuduh itu tuduh ini. Tak guna. Benda-benda ni boleh dibawa berbincang secara baik.. Seriously sangat menyedihkan!!

Kenapa sampai belasah-belasah??? U ada kuasa, ada senjata, adil ker buat macam tu pada orang yang tak punya apa-apa????

Sorry sekali lagi, entry ni aku tak memihak pada mana-mana pihak. Hanya sekadar luahan rasa....

4 comments:

  1. bagi saya, students kene belajar aje. tak payah la nak campur politik sgt. rimas.

    bila jadi kes bertempur bagai ni, adatlah bila ada yg cedera.

    ntahlah~

    ReplyDelete
  2. MEREKA SENDIRI YANG MAHU JADI MACAM NI.. SENDIRI RASALAH..

    ReplyDelete
  3. tah la... aku rasa dia org senang... tu yang cari susah tu... hahhaa belajar la dulu.. dah lepas dah boleh bg makan mak ayah baru la ko pikir ko nak berjuang sana sini tentang itu tentang ini...

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks