Hina Sangatkah Diri Ini?


Hina sangatkah diri ini?
Sehingga kau sanggup meninggalkan aku seorang diri.
Hina sangatkah diri ini?
Sehingga langsung kau berpaling dari ku.
Hina sangatkah diri ini?
Hina sangatkah???
Aku sedar.... Aku tiada rupa
Wajah mu lembut.....
mampu melembutkan hati sesiapa sahaja yang menatap wajahmu.
Siapalah diri ini untuk meminta secubit kasih dan sayang dari mu
Tapi tahukah kau yang aku benar-benar mencintai mu.
Mencintaimu dari hati ku yang paling dalam.
Aku tidak menjanjikan mahligai sebesar istana.....
Aku juga tidak mampu berikan kau bintang di angkasa.
Tidak juga mampu berikan kau selautan emas.

Ngeeeeee nge ngeeeee ngeeee!!!!
Tak pandai aku weh nak berjiwang karat apa segala. Huh!! Aku bukan lah romantik kay...huhu

Apa pula motif entry aku ni aih!!
Baru-baru ni aku ada kenal sorang girl ni. Salah no la konon...muehehehehe... main-main la mesej kejap.... seminggu dua la kottttt..... Dia minta FB aku, aku bagi jer lah. Bukan ada apa pon kat FB aku selain gambar aku yang tak hensem tu..wakakakaka..... Tapi aku mintak FB dia, dia tak bagi la plak... Hm... Ada aku kisah??? Tak kisah ponnnnnn... Waktu aku bermesej-mesejhan ngan dia, mesej-mesejhan k. Bukan berkasih kasihhan :P
dia tengah sudi mid sem... Yer kot, aku tak ingat dah. Oooooo.... belajar lagi rupanyaaaa.... Ok ok. tak der masalah. Layannn..... Dia ni dari Kedah. Saper sini orang Kedah? Sila kenyitkan mata anda? hehe.. Orang kata orang-orang Kedah ni lawo-lawo... Ya ka? Dari pemerhatian aku, ramai juga yang lawo-lawo ni. Ok ok....

Pas raya cina tadi dia dah balik kolej dia..... Pas dari hari tu, dah tak ada mesej dari si dia.... Ewahhhh ayat!! hehehe... Aku pon malas nak berhai-hai dengan dia. Lantak kat hang laaaa.... Hang bukan aweq aku pon. waaaaaaakakakakaka.... Korang rasa kenapa dia tak mesej? Sibuk study....??? Ok. Alasan diterima. Yer lah kan... Student maaa..... Atau dia tak sudi nak kawan ngan aku sebab aku tak encem?? Ada aku kesah??

Ok... Tutup buku pasal girl tu k. Aku bukan nak citer pasal kisah cinta aku ngan dia. Aku nak kasi contoh jer. Pernah tak korang-korang mengalami situasi dimana salam persahabatan atau bibit-bibit cinta korang ditolak mentah-mentah hanya kerana korang tak encem atau tak cun??? Apa perasaan korang tatkala direject?? Sila jawab-sila jawab :P Aku? Ada aku kesah???!!! hahahahaha

Memang ada kan sesetengah orang yang macam ni... Orang tu nak berkawan ngan dia, tapi kerana orang tu tak cun atau encem, dia tak nak kawan.. Oh sedih sedih... Terluka hati member tu weiii..... Nak kawan jer, bukan nak berpacaran ponnnn.... Mentang-mentang la dia encem...dia cunnnn....yang tak encem atau cun ni tak dilayan nyer. Oh sedihnya.... kan kan kan. 
Pada aku la kan... Aku tak kisah sangat girl tu cantik ker tak, asal dia ikhlas nak berkawan.Tapi kalau tak cantik pon, biarlah sedap mata memandang kan... Aku lebih suka/respek girl yang kurang cantik dari girl yang cantik sebab girl yang cantik ni banyak songeh...(certain-certain jer k). Yer lah, dia bangga la ramai orang nak kat dia, jual la mahal. Mengada-ngada pon up la kan..Meluat uuuuu :P Sapa sini dia rasa dia lawa atau ensem? Sila kempiskan hidung anda :P

Aku tengok dari pemerhatian aku la kan.... Orang yang kurang cun atau encem ni lebih jujur atau lebih menghargai pasangan dia. Banyak juga la aku jumpa macam tu.... Yer la sebab dia sedar dia kurang ada rupa ni. So dia sangat lah menghargai orang yang sayang kat dia. kan kan kan.....

Aku waktu kat sekolah dulu ada aweq cun nak kat aku... Duk usha-usha aku. Aku pon terperasan la. Member aku pon terperasan. Apalagi, kena sakat derrr... Hampeh! Rupa-rupanya dia playgirl la weiiiii... hahahaha...Boleh pulak aku tersyok kat dia, sebab dia syok kat aku. Grrrr. Tapi disebabkan aku bukan la pakar bab ngora-mengorat ni, sampai kesudah aku n dia main jeling-jeling mata jer. hahaha....Sekarang dia dah kawin ponnnnn.... Suami dia.... Aku ensem lagi kot.. Waaaaakakakaka. Aku? Ada aku kesah?? Muehehe

Yang tak cantik tapi perasan cantik macam mana plak erk? Ada baiiii kat sekolah aku dulu.... kelakau gilor laaa.... kah kah kah..... Dia tulis surat kat kawan aku yang ensem ni waktu diorang gaduh. Ayat dia macam ni... "Aku tahu la aku cantik. Hang nak kat aku..." Erk!! Semua orang yang baca surat tu gelak baca ayat tu... termasuk aku ...waaaakakakaka

P/S : Ayat terabur. Otak tengah hang derrr....

Ni kategori encem ker cun erk????? :P

46 comments:

  1. Erk, ni tengah tekana jiwa ke hape nih..hu3

    ReplyDelete
  2. haha..biase la..lumrah..luarannya semua nk cantik nak ensem je...urmm..x tau nk cakap. bagi aku semua orng cantik n ensem... lain org lain penilaiannya..

    yang penting dalaman mau baik... br cantik luaran..

    ReplyDelete
  3. Gadis Pasir Mas pun cantik juga..tak percaya tanya
    dnobiz tu.putih gebu tau.

    Ps : termakan ayat jiwang Ali ridha ke ni?

    # # hari kekasih 2011 sambutan kemenangan kristian !# #

    ReplyDelete
  4. GB orang kedah. tapi GB tak lawa pun. muehehehe~

    cool down..cool down..heheh~

    rupe tak penting, yg penting cara pembawaan diri. kalau nak cerita pasal ensem tak ensem, cantik tak cantik ni alamatnye berepisod2 lah entry kene buat. tapi takpe. cool ok.

    biasanya budak yg tgh belajar ni diorg suka test market. jarang serius. kalau ada pun beberapa kerat je. sebab diorg tak matang. 2nd, tgh fokus belajar. 3rd, sebab perjalanan hidup diorang panjang lagi. along the way, macam2 boleh jadi. kalau serius nak cari seorang teman hidup, cuba cari yg dah grad atau tgh keje. masa ni jarang la diorang nak memain ke. tapi itu cuma pendapat je la...hihi~

    best jugak kalau buat entry susulan ni. hihihi~

    ReplyDelete
  5. kenyit mata....sbb sy org kedah,, :P

    ReplyDelete
  6. Bini aku pun kenyit mata sebb orang kedah haiii ni dah lebey ni (Ni tgh marah ni)...... Tak ada lah gurau jer kadang kadang tu nak ditemukan dengan yang lebih baik lagi tu. Amin
    Saya Kaya dan Berjaya

    ReplyDelete
  7. salam

    heheh..tak pandai nak jiwang jangan la jiwang3..heheh

    ReplyDelete
  8. @decrewztak der lah jai...entry suka suki jer..hahahahahaha....malas der layan2 jiwa.hehe

    ReplyDelete
  9. @azanayup!!aku setuju sangat10x dengan apa yang ko cakap tu...kalau cantik, dalam tak cabtik, tak guna. kan kan kan

    ReplyDelete
  10. @Ali ridhaTu la pasal Ali...terkena virus jiwang hang la ni. hahahahahaha

    ReplyDelete
  11. @gadisBungaAda betul gak kata GB tu...yang tengah belajar ni diorang tak tengok dunia luar lagi. mungkin yang diorang jumpa hari ni, dah cukup baik untuk mereka, tapi bila dah keluar ke alam pekerjaan, lebih ramai yang diorang akan jumpa nanti...

    Cool down cool down....Ada den kesah???hahaha...saje je la buat entry ni..hehe.. No feeling2 derrr

    ReplyDelete
  12. @misreramahehehe...nak ngorat saya la tu main kenyit2 mata.....wwwwwwwwaaaaaaaaaaaaakakakakakakakakaka......sila lah meluat k :P

    ReplyDelete
  13. @sissyirasalam syira.
    saja jer buat entry ni. nama pon entry suka suki kann :P

    ReplyDelete
  14. saya baaaru nak tulis..
    GB mesti tengah kenyit-kenyit mata tu!!!

    ReplyDelete
  15. ala nanti awek kolej tu mesej balik punya. hehe.

    ReplyDelete
  16. Ooo... Malas layan jiwa yer... Dah ada gf.. Nanti mesti blog tukar bunga2..ahaks..

    ReplyDelete
  17. rupa ni kalau tak cantik/ensem tp perangai tip top, org tetap terpikat.. kawan aku kata, cantik camner pun, kentut busuk gak.. sowwy, telebey sudaa

    ReplyDelete
  18. cantik atau encem tu luaran je bro..yang penting dalaman seseorang tu yang mesti cantik.kalau luaran n dalaman sama2 cantik..baru ada ummmmpppp...hehehe;p

    ReplyDelete
  19. takpe.. usah gusar2 bro... hehe

    ReplyDelete
  20. caya la bro..jiwang skit2. xpe bro. Rezeki, jodoh di tgn tuhan. Insyaallah, ada la nnt tu dtg bergolek..

    ReplyDelete
  21. ALAMAK..tetiba awak bermonolog la..cemane erk...apepun, semoga tuan belog terus ceria ya..jangan murung2 tau hehehee

    ReplyDelete
  22. @DrSingaDr nak tulis apa?? :)
    Selamat datang DrSinga....
    DrSinga??? Dr ni garang ker? huhu

    ReplyDelete
  23. @DeCrewzAku dah GF Jai..tapi aku ada kisah aku yang tersendiri.....

    ReplyDelete
  24. siapa pndang hensem?atie tak pun..lebih suka tgk gaya..lebih suka tgk org lelaki yg pki baju apa2 pun nmpk kemas..hehe..cantik ke handsome ke..bonus sahaja~

    ReplyDelete
  25. @ZikTak gusar derrr..aku tak kesah pon...saje jer nak buat entry pasal ni. haha

    ReplyDelete
  26. @sahromnasrudinhehehe...buat entry ni waktu dalam keadaan ceria :)

    ReplyDelete
  27. @atiePerempuan suka tengok gaya lelaki yang matured. yer ker? huhu

    ReplyDelete
  28. entri rojak ker.. haha.. semua ade nie..

    ReplyDelete
  29. @Cik Rimauitu la pasal, saya pon pening tak tahu apa yang saya tulis. haha

    ReplyDelete
  30. hmmm... walaupun ko tak kisah pasal awek yg gi study tuh tapi posting ko ni macam kisah jer... hehe... peace :P

    ReplyDelete
  31. @papabearsumpah tak kisah! betul. hahaha... tu member jer, ada aweq yang perlu serius ssaya fikir. beratnye masalah

    ReplyDelete
  32. @Ali ridha Orang Pasir Mas memang cantik tengok Misha Omar pun dah tahu :-)

    ReplyDelete
  33. kadang2 kena kejar jugak...kalau tak melepas semua:p

    ReplyDelete
  34. @akubiomedantara bro dnobiz dengan Misha Omar, sapa yang kembang dulu dengan komen ni? hehehehehe

    ReplyDelete
  35. @Jom belajar!dalam kes ni saya rasa tak nak kejar kot. hehehehe

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. aku xprnh berjiwang ni...ade gak gadis minat kat aku..tp aku xpndai lyn gadis2 ni...lgsung pompuan tu give up...heheh

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks