Aku Dan Restoran Mamak

Kisah Aku Dan Restoran Mamak

Restoran Makbul Bukit Jambul
Entry merapu meraban......... Roti canai, telor setengah masak 2 biji dan teh tarik....... Pergh!! Teruja bukan sebab makanan dan minuman tu, tapi kenangan aku.....

Dengan makanan pun ada kenangan yer?? :P
Waktu aku menulis entry ni, aku baru jer menjamu sarapan pagi aku di kedai mamak Fairos dekat kampung aku di Bagan Serai. Roti canai, telor setengah masak dan teh tarik. Sesaper orang Bagan Serai tak tau kedai mamak ni, pancung kepala... Miahahaha...

Entry ni bukan nak cerita pasal restoran mamak Fairos ni, tapi macam yang aku cakap la, kenangan aku...
Sekarang ni aku dah tak kerja kat kampung, kalau dulu rajin juga aku pekena menu-menu tu di restoran mamak di Penang, tempat aku kerja satu ketika dulu. Pergh ayat.. Hohoho

Dulu rajin juga aku pekena menu-menu tu kalau aku rasa aku nak makan kat restoran mamak. Tak tau la apa yang buat suasana jadi menarik sehingga meninggalkan kenangan kepada aku. Apa aku melalut ni....
Suasana restoran Fairos dengan restoran mamak kat penang tu rasa macam tak ada beza, suasana pagi dia tu kot... Dulu waktu kat penang, waktu aku makan kat restoran mamak, ramai orang-orang yang makan kat situ menikmati sarapan pagi sebelum masuk kerja, kalau kat kampung ni aku tengok ramai makcik-makcik, pakcik, budak-budak... Kalau dulu kalau aku makan kat restoran mamak, aku mungkin balik dari kerja shift malam... Sekarang ni...... aku dah tak kerja dah...

Aku tak tau la macam mana nak cerita.................
Aku mungkin rindu dengan hidup aku kat Penang dulu kot :(
Perasaan lepak kat restoran mamak selepas habis kerja.... Perasaan tinggal di rumah bujang... Perasaan berdikari.... Dan perasaan bebas.......

p/s : Rindu nak lepak kat pantai Queensbay malam minggu.......

4 comments:

  1. ADA JUGAK NAMA MAMAK FAIROS.. HEHHE

    ReplyDelete
  2. Hg buat apa kt queensbay tu.dgn mona ka?hahaa..keje mn skrg?

    ReplyDelete
  3. @johariAKU TAK KERJA DAH LA...
    DAH JADI ORANG KAYA..MIAHAHAHA

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks