Kenaikan Harga Petrol RON97

Tepat jam 12 tengah malam 1 April 2011, sekali lagi harga minyak RON97 dinaikkan dari RM2.50 kepada RM2.70, kenaikan sebanyak RM0.20 seliter. Kali terakhir harga petrol RON97 ini dinaikkan adalah pada 31 Januari 2011 baru-baru ini yang membawa kenaikan harga RM2.50 dari RM2.40 iaitu kenaikan sebanyak RM0.10 seliter. Kenaikan ini bagaimana pon tidak melibatkan RON95 yang masih kekal pada harga RM1.90 seliter. Berkemungkinan, harga bahan mentah ini akan terus mengalami kenaikan ekoran krisis di Timur Tengah. Sehingga kini harga setong bahan mentah mengikut harga pasaran dunia adalah US$114 minggu ini berbanding US$104 minggu lepas. - Sumber : Harian Metro

Kenaikan Harga RON97 - HMetro

------------
Kita orang-orang biasa ni tak yah risau sebab kita orang-orang biasa ni pakai RON95 jer. Yang nak menggelupur tu orang-orang berduit la kot. Kan kan kan. huhuhu.... Dah nama pon orang-orang berduit. Tak der hal lah! Kalau harga RON95 RM2.70. Tobat aku pakai basikal pas ni!! :P

10 comments:

  1. kalau cemni full tank dah dekat seratus! mongok aaaa!!

    ReplyDelete
  2. @gadisBungaayo!!acai..aci marah ka...?jangan marah-marah...nanti tak comel.

    mongok?marah betul ni.ingatkan mogok tadi..hehehehehehehehehe

    sabar GB sabar...kasi sinyummmmm :P

    ReplyDelete
  3. Arab bangang gi peg rang sebab dicucuk Amerika, kita yg kena tanggung harga minyak naik.. hampeh..

    ReplyDelete
  4. tapi motor aku pkai ron 97..heheh

    ReplyDelete
  5. ADUH... TAPI AKU PAKAI RON 95.. HARAP 95 TAK NAIK..

    ReplyDelete
  6. salam..
    nasib baik Ron 95
    maintain..dulu saya
    selalu guna Ron 97
    sekarang tak daya dah
    :(

    ReplyDelete
  7. nsb baek la aku masih kanak2. Xde transport lg.. hehe. Tp aku tau nape nape ron95 x naek, ron97 naek. Sbb kerajaan nak hapuskan secara perlahan-lahan pengunaan minyak ron97. Btul or x, aku x tau. Dpt info pun dr makcik aku yg keja kpdnhep.

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum...

    saya pakai krete nasional..so, pakai 95 je la walau org kata kurang pick upnya kan huhuhuhhhh

    ReplyDelete
  9. harga minyak ron95 tak naik sebab tengah maintain nanti tgk satu masa sama ada pada pertengahan antara jun atau julai ron95 mungkin. waspada. jangan ingat minyak ron97 naik tak jejas yang lain. tgk la nanti akan libatkan harga minyak masak atau barang2 lain yang didakwa kos penghantaran dah naik, so harga barang kena naik...walhal lori yang hantar guna diesel. kelaka kan alasan tu....

    ReplyDelete
  10. Ron 95 belum lagi diumumkan naik, amry. Lepas 97 naik, tak lama lagi 95 ikut belakang...

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks