Home » , , » Bahaya Permainan Pokemon Go

Bahaya Permainan Pokemon Go

Bahaya Permainan Pokemon Go


Bahaya GAME pOKEMON gO


Pokemon Go ialah applikasi permainan telefon mudah alih yang menggunakan teknologi Augmented Reality (realiti berperantara) dan location-based (perisian berasaskan lokasi). Permainan ini dibangunkan oleh Syarikat Niantic Inc dengan kerjasama Syarikat Pokemon Antarabangsa dan Nintendo Co Ltd dan boleh dimuat turun melalui peranti mudah alih yang menggunakan Android dan IOS.

Ok.. Ayat di atas admin cedok je daripada blog orang lain. Admin tak tahu la apa yang best sangat dengan permainan Pokemon Go ni sampai permainan Pokemon Go ni jadi kegilaan orang ramai bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia (Kot)

Admin memang kalau jenis permianan macam ni tak minat... Kalau minat pun, admin cuba nak elak dari bermain sebab kang tak pasal pasal angau tak jadi kerja...

Tapi dengar khabarnya permainan Pokemon Go ni ada bahaya nya kepada si pemain dan ada beberapa negara yang telah mengharamkan atau block permainan atau game Pokemon Go ni...

Bahaya bermain Pokemon Go

Apa yang bahayanya Pokemon Go ni?
Dari yang admin terdengar dan terbaca permainan Pokemon Go akan membuatkan pemain pergi ke satu satu tempat untuk mendapatkan pokemon berpandukan sistem GPS. Pemain akan berjalan sambil melihat hanphone mereka untuk mengikut arah yang ditunjukkan di dalam pokemon Go. Bila perkara ini berlaku, pemain akan berjalan tanpa menghiraukan keadaan sekeliling dan boleh menyebabkan kemalangan dan sememangnya sudah ada kes kemalangan akibat kecuaian pemain Pokemon Go ni. Bukan sahaja membahayakan diri sendiri malah orang lain.

Ada juga yang admin dengar kerana terlalu kusyuk bermain Pokemon Go, pemain di ragut.

Yang lebih membahayakan adalah ada kes yang admin dengar pemian di arah untuk ke satu temmpat untuk mencari Pokemon Go, pemain di bawa ke satu tempat terpencil dan mereka di rompak atau dirogol jika pemian Pokemon Go terbabit adalah wanita. Kepada kanak kanak mungkin akan mendedahkan mereka kepada bahaya penculikan.

Jadi kepada ibu bapa, awasi anak anak anda dari permainan Pekemon Go ini. Takut perkara tidak diingini berlaku.



Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment