Dimana Terletak Nilai Wang?

Dimanakah Terletaknya Nilai Wang?


Dimana terletaknya nilai wang?? Soalan mudah budak umur 12 tahun pun rasanya boleh jawab. RM1 dengan RM10 tentu lah RM10 lebih besar nilainya bukan? Tapi aku bukan nak cakap 'nilai' tu.

'Nilai' yang aku maksudkan adalah adakah nilai wang yang kita keluarkan itu mampu memberi impak kepada orang lain? Aku sendiri jadi pening dengan soalan aku sebenarnya.... Jadi untuk bagi korang faham maksud aku dan bagi aku memudahkan lagi untuk korang faham jom baca cerita kat bawah

Dimanakah terletaknya nilai wang

RM5 kecil atau besar?? Kecil pada kita mungkin. Kecil atau besar nilai wang itu bukan ukuran, tetapi nilai keikhlasan. Mungkin RM5 terlalu kecil pada kita tetapi besar pada orang lain dan keberkatan ibu bapa tidak ternilai.

Aku suka kata-kata daripada 'pelakon sebenar' cerita di atas yang aku olah sikit

p/s : Aku sendiri dah lama tak hulur kat orang tua aku :( Jom hulur!

1 comments:

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks