Rezeki Ada Dimana-Mana

Assalamualaikum dan salam sejahtera pelawat-pelawat Amry's Blog....
Lamanya blog ni tak terusik....Sebulan juga rasanya...Hmm....

Alkisahnya..... Sekarang ni aku dah tak begelar 'pekerja' lagi dah... Aku dah berhenti kerja pada bulan puasa baru-baru ni... :) Kalau dulu aku tinggal di Penang, sekarang aku kembali ke kampung halaman bersama mak ayah aku. Hohohoho....

Cerita dia macam ni.... Kalau sebelum ni.. adik-adik aku ada di kampung yang boleh tengok-tengokkan mak ayah aku.... Ikut cerita mak ayah aku tak ada la sakit-sakit macam orang-orang tua kan... Tak tua sangat lagi pun.. Sakit-sakit biasa tu biasalah, sengal-sengal badan al maklum lah... Tapi ada gangguan disebabkan manusia ni terlalu 'bersih' hatinya :D Dalam pada masa yang sama mak ayah aku ni ada la buat niaga sikit....

Sekarang ni adik aku 3 orang dah 'hilang' dari 6 orang semua tu, seorang ikut suami dia.... 2 orang sambung belajar....tinggal la 3... 2 orang lelaki meningkat dewasa tak nak duk serumah, nak duk bujang la kot macam aku dulu (jarak rumah diorang tu 5 km jer dari rumah mak ayah aku... wakaka) seorang lagi adik aku yang bongsu 16 tahun.. Kalau aku tak balik tinggal la mak ayah aku ngan adik aku yang bongsu tu... 2 orang adik laki aku tu kerja, susah sikit la kot nak tengok-tengok mak ayah aku, malam baru ada.. Hmm...

Rezeki ada dimana-mana kan.....
Walaupun aku dah berhenti kerja, ada juga pendapatan aku dengan tolong ayah aku berniaga kat pasar malam... ok what?? :P
Walau duit dah tak setebal dulu tapi hati senang ok la...
Duit tebal tapi banyak bocor tak guna juga kan.... Hmmm....

Mula-mula dulu aku stress juga kot terpaksa tinggalkan kerja, hidup dikari sendiri... Tapi nak buat macam mana... Duk dengan mak ayah tak bermaksud kita tak pandai berdikari (macam ayat selamatkan diri jer.. haha)

Rezeki ada dimana-mana kan........


1 comments:

  1. LAMA MENYEPI TUP..TUP DAH BERHENTI KERJA.. ERM.. TAKPELAH BRO.. KALAU MENIAGA PUN BAGUS JUGAK..MENIAGALAH BERSUNGGUH-SUNGGUH.. JADIKAN PERNIAGAAN INI SATU TITIK TOLAK UNTUK BERJAYA.. EH, KAU JUAL APE TU BRO? MACAM KOPI SEGERA YANG TERGANTUNG KAT KEDAI / WARUNG JE..

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks