50,000 Unit Rumah Mampu Milik Dibina

50,000 Unit Rumah Mampu Milik Dibina Tahun Depan

Rumah Mampu Milik

Mulai tahun hadapan, sebanyak 50,000 unit rumah mampu milik akan dibina oleh Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB). Pembinaan 50,000 unit rumah mampu milik ini adalah bertujuan membolehkan mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana memiliki rumah sendiri.
Kos bagi seunit rumah dianggarkan tidak melebihi RM300,000.

SPNB yakin projek pembinaan rumah mampu milik ini akan berjaya berikutan pencapaian hasil daripada faktor kecekapan pengurusan, modal insan yang berpengalaman serta rangkaian kontraktor yang berwibawa didalam melaksanakan projek perumahan.

Pencapaian terbaik SPNB adalah melalui pembinaan RMR1M iaitu menyiapkan 18,229 unit rumah di seluruh negara dengan nilai projek RM1.2 bilion dan sedang membina 6,041 unit rumah bagi mencapai 10,000 unit rumah kos rendah tahun ini.

SPNB juga sudah menyiapkan 85 buah projek terbengkalai yang melibatkan 25,283 unit rumah di seluruh negara yang melibatkan kos RM613 juta 

2 comments:

  1. RUMAH MAMPU MILIK TAK LEBIH RM 300,00.00.. BIAU BETUL?

    ReplyDelete
  2. mahal ker murah bro??aku rasa macam mahal jer..bukan mampu milik tu...kat tempat aku kat bagan serai ni tengok 200k dah terbeliak rumah, taraf orang senang juga ler

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks