Home » , » Destinasi Menarik Pelancongan Asia

Destinasi Menarik Pelancongan Asia

10 Negara Menarik Pelancongan Di Asia



Anda merancang untuk membawa keluarga anda melancong atau makan angin di luar negara tetapi tidak tahu destinasi atau negara mana yang ingin anda lawati?

Selain kecantikan atau keindahan satu satu negara itu yang menjadi pusat tarikan pelancongan, budaya, ketamadunan juga peninggalan sejarah juga mampu menjadikan satu satu negara itu menarik untuk dilawati.

Jom lihat 10 negara Asia yang menarik untuk anda lawati sebagai destinasi pelancongan anda sekeluarga.

Beijing, China

Destinasi menarik pelancongan Asia - China

Beijing dianggap sebagai pusat kebudayaan dan politik China, ia menawarkan penduduk tempatan dan asing dengan gambaran zaman silam yang kaya dan menarik di negara ini.
Di sini, anda akan kagum dengan keagungan istana kuno yang menceritakan tentang zaman lalu negara itu.

 Antara tempat bersejarah yang popular di bandar ini merangkumi Dataran Tiananmen dan "Forbidden City". Terdapat juga stesen kereta bawah tanah yang ada di tengah-tengah stadium terkenal di dunia.

Selain dari tempat-tempat yang tersebut, anda akan jatuh cinta dengan hidangan lazat dan pemandangan di bandar ini yang sangat luar biasa.

Singapura

Destinasi pelancongan menarik di Asia - Singapura

Apa yang sering orang katakan tentang singapura adalah sistem yang cekap dan teratur yang membuat ia lebih mudah untuk sesiapa sahaja yang melawat atau membuat perniagaan di negara ini. Singapura juga dikenali sebagai antara Negara yang terbersih.

Anda juga akan mengetahui etnik di Singapura seperti Chinatown dan Little India, serta beberapa
kawasan-kawasan yang mengeluarkan vibe Barat.

Walaupun bandar ini terkenal dengan campuran budaya, penduduk tempatan disitu merupakan individu yang sangat patriotik. Terdapat banyak persekitaran semulajadi dan muzium yang boleh dilawati. 

Hong Kong

Destinasi pelancongan menarik di Asia - Hong Kong

Hong Kong mempunyai pemandangan bandar yang sangat menakjubkan,
budayanya yang pelbagai rupa dan kehidupan malam yang meriah.

Selain itu, anda boleh memilih dari pelbagai tempat untuk meneroka seperti pantai berpasir, muzium, hotel mewah dan restoran bertaraf dunia untuk pengalaman yang benar-benar memuaskan.

Negara ini tidak akan mengecewakan mana-mana pengembara dengan harapan yang tinggi dan standard.

Tokyo, Jepun

Destinasi pelancongan menarik di Asia - Jepun

Tokyo, merupakan sebuah bandar yang dikenali dengan anime dan teknologi. Malah, bandar Jepun ini sentiasa sibuk dan mencipta ciptaan yang menarik untuk berkongsi keseluruh dunia.

Walau bagaimanapun, bandar yang menakjubkan ini juga terkenal dengan perkara-perkara lain seperti ruang subur dan luas hijau, tempat bersejarah, pusat membeli-belah yang besar dan muzium terkemuka . 

Bali, Indonesia

Destinasi pelancongan menarik di Asia - Bali Indonesia

Bali adalah antara Pulau yang tercantik di dunia yang menawarkan ketenangan alam semula jadi yang jauh daripada hiruk pikuk bandar yang serba sibuk.
Mereka yang tinggal di bandar akan kagum dengan suasana tenang yang ditawarkan di Bali.

Bali juga merupakan antara negara yang kaya dengan budaya dan ketamadunan nya yang tersendiri

Bali ibarat syurga yang anda impikan selama ini. Anda juga boleh memilih beberapa aktiviti yang boleh dilakukan seperti berjemur, spa, melibatkan diri dalam sukan air, atau makan di restoran mewah di pulau itu.

Seoul, Korea

Destinasi pelancongan menarik di Asia - seoul KOREA

Kebanyakan orang beranggapan Seoul sebagai kota fesyen dan agak futuristik.
Namun, Korea Selatan merupakan sebuah negara yang berdedikasi untuk tetap setia kepada warisan budaya mereka. Di tengah-tengah daerah utama di Seoul,
anda boleh mencari peninggalan kuno masa lalu di bandar ini.

Sebagai contoh, Gyeongbok Palace adalah salah satu tempat yang anda perlu masukkan dalam jadual perjalanan anda, kerana ia dianggap sebagai yang terbesar dan tertua diantara semua istana Dinasti Joseon yang terletak di bandar. Ia adalah gabungan yang canggih masa lalu dan masa kini di bandar ini yang menjadikan ia sebuah bandar yang unik dan menarik di Asia.
Bangkok, Thailand

Destinasi pelancongan menarik di Asia - Bangkok Thailand


Bangkok terkenal dengan pantai yang mewah dan makanan yang lazat. Anda juga akan menemui barisan kuil Buddha Purba dan pusat membeli-belah yang luas terletak di ibu negara ini.

Anda juga akan mendapati patung yang tinggi iaitu Golden Buddha, yang mencapai ketinggian kira-kira 150 kaki.
Rabbit Island (AKA: Koh Tunsay), Cambodia


Rabbit Island ini adalah yang berdekatan dengan tanah besar Kemboja, dan perjalanannya selama 20 minit dari dok Kep ini. Ciri yang paling menakjubkan dari pulau itu adalah gaya berbentuk semanggi, serta restoran pantai dan bar, dan beberapa banglo desa yang boleh memberi anda kedamaian dan ketenangan
 
Phu Quoc Island ,Vietnam (AKA Koh Trol) 


Pantai-pantai yang menarik di Vietnam juga adalah merupakan tempat yang mesti disenaraikan didalam senarai melancong anda. Walaupun, Nha Trang merupakan pantai yang popular di negara ini, anda akan mendapati diri anda tertarik dengan daya tarikan yang unik yang Pulau Phu Quoc tawarkan. Ia menawarkan anda dengan pemandangan yang menakjubkan, air yang jernih dan pantai yang elegan.

Pulau Phu Quoc atau Koh Trol dahulunya milik Kemboja, nama Koh Trol adalah nama dalam bahasa Kemboja.
 
Boracay Island, Philippine


Pulau Boracay kekal sebagai salah satu destinasi pantai yang paling disukai oleh kebanyakan penduduk tempatan dan warga asing yang merancang untuk melawat Filipina. Ia terkenal dengan rapi, pasir halus dan santai suasana Bohemian itu. Lebih-lebih lagi, di pulau yang indah ini anda boleh mengalami kehidupan malam dan pantai yang paling menarik, masakan gourmet, spa, dan sukan pengembaraan mendebarkan semuanya di satu tempat.
Itulah antara 10 destinasi menarik di Asia yang boleh anda jadikan destinasi pelancongan anda.
Walaubagaimanapun, Malaysia juga terdapat banyak destinasi pelancongan yang anda boleh lawati ;)

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment