Misteri Kehilangan Pesawat MAS MH370

Misi Mencari Pesawat MAS MH370

Misteri kehilangan pesawat MH370

Satu dunia dah tahu akan berita kehilangan pesawat MAS MH370 yang berlepas dari KL, Malaysia ke Beijing, China pada awal pagi 8 Mac yang lalu.

Pesawat Boeing 7000-200 yang membawa 227 penumpang termasuk 2 bayi dan 12 anak kapal itu berlepas dari KLIA pada jam 0041 pagi 8 Mac dan dijadualkan tiba di lapangan terbang Beijing jam 0630 8 Mac dilaporkan telah terputus hubungan menara kawalan udara di Subang pada jam 0240 pagi.

Susulan daripada berita kehilangan pesawat MAS MH370 B7000-200 tersebut, usaha mencari dan menyelamat telah dikerah untuk mencari lokasi pesawat tersebut yang kali terakhir dikesan di ruang udara Vietnam dan sehingga kini 11 Mac, masih belum ada tanda-tanda konkrit penemuan pesawat tersebut dilaporkan.

-----------------------------------------------------

Post ni aku bukanlah nak memandai cakap pesawat tu dah terhempas ke dah kena rampas, masuk kawasan Segitiga Bermuda ke atau apa-apa jer. Sebab aku sendiri tak tahu apa yang berlaku. Cuma apa yang dikesalkan, terdapat ramai 'pakar-pakar' yang tidak diiktiraf memberi pelbagai spekulasi terhadap keadaan sebenar pesawat tersebut sehingga mengganggu kerja-kerja mencari dan menyelamat pesawat tersebut.

Cukup sekadar media-media memberikan laporan dari masa ke semasa akan perkembangan pesawat tersebut. Kita yang tak tahu apa-apa ni tak perlulah nak memandai-mandai cakap itu cakap ini melebihi mereka yang terlibat dalam usaha mencari pesawat tersebut. Kita tunggu sahaja laporan-laporan yang disampaikan dari masa ke semasa dan dalam masa yang sama berdoa semoga pesawat MH370 itu selamat ditemui dan selamat kembali.

Sejak kes kelhilangan pesawat MH370 ni, bermacam-macam andaian dibuat. Yang lebih sedih ada pula segelintir yang menjadikan kes ini sebagai bahan lawak. Serious sedih. Tak ada perasaan diorang tu mungkin. Bawah ni aku bagi contoh terbaik mereka-mereka yang tak ada otak.

Misteri kehilangan pesawat MH370
Rasanya reporter ni dah boleh dibuang kerja dah. Join majalah Ujang lagi bagus.
'Juruterbang membunuh diri'?? Adoi laaa...

Misteri kehilangan pesawat MH370
Nasib kau Cina... Kalau tak lumat... Elok dia ni jadi penumpang Pesawat MH370 tu..

Misteri kehilangan pesawat MH370
Lepas aku baca apa yang dia tulis... Hodoh sangat muka dia ni aku tengok. Pun elok jadi penumpang pesawat MH370 atau pun mak bapak dia dalam pesawat tu. Baru ko tahu.

Kat sini, kalau tak tahu apa-apa pasal kes kehilangan pesawat MH370 KL Beijing tu, diam-diam dah la. Bagi orang yang arif buat kerja. Perlakuan memandai-mandai hanya memburukkan keadaan. Fikirkan perasaan ahli keluarga penumpang pesawat tu. Kalau dalam pesawat tu ahli keluarga kita amacam??

Semoga pesawat MH370 B7000-200 selamat ditemui bersama-sama penumpang dan anak-anak kapal.
-PrayForMH370-

Pray For MH370




2 comments:

  1. SEMOGA SEMUANYA DIPERMUDAHKAN..

    ReplyDelete
  2. Hoi fatin sakinah lau kat dlm tu keluarga kau camana?tentu kau meraung cam org cinakan.sapatut nya keluarga kau yg ada kat dlm mh370 baru kau tahu. Tapi tkpe kawan2 marilah kita berdoa agar satu hari nanti perkara ini terjadi pada keluarga fatin sakinah.Amin,amin.amin.tengok siapa lagi jahat.lain kali jgn hati busok.

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks