Home » , , » Seksyen 114A Dikaji Semula

Seksyen 114A Dikaji Semula

PM Arah Kabinet Kaji Semula Seksyen 114A Akta Keterangan 2012

Internet Blackout Day

Setelah demontrasi maya 'Internet Blackout Day' atau Kempen Menentang Seksyen 114A Akta Keterangan 2012 dijayakan semalam pada 14 Ogos 2012 yang diasaskan oleh Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) Malaysia, PM telah mengarahkan kabinet supaya mengkaji semula seksyen tersebut dimana akta 1950 yang telah dipinda pada Jun 2012 baru-baru ini dilihat seolah-olah menafikan hak rakyat untuk bersuara sejajar dengan corak pemerintahan negara iaitu demokrasi.

Walaupun usaha Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) Malaysia seolah-olah kurang mendapat sambutan daripada pengguna internet, ianya tidak bermakna kempen ini tidak mendapat sokongan orang ramai, tetapi mungkin ramai yang kurang alert dengan perkara yang dinyatakan didalam Seksyen 114A Akta Keterangan 2012 tersebut yang jelas bersifat berat sebelah dan mementingkan hanya 1 pihak sahaja.


Seksyen 114A Akta Keterangan 2012 Dikaji Semula

Sumber : Utusan Online
-----------------------------------------

Ko tak mencuri..... Tapi dituduh mencuri..... Dijatuhkan hukuman.... TANPA BUKTI.......TANPA DISOAL SIASAT TERLEBIH DAHULU. Ko suker?????

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

1 comments:

  1. SABAU BRO.. JANGAN EMOSI.. PM DENGAR CAKAP KAU ORANG.. DIA TAK KUKU BESI.. KALAU ADA HAL BOLEH BAWAK BINCANG.. KALAU KERAJAAN KUKU BESI, MAHUNYA DITERUSKAN SAJA UNDANG2 TU TANPA DENGAR RINTIHAN RAKYAT.. SYUKUR, KERAJAAN INI MEMANG MENDENGAR..

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment