Home » , » Lokasi Speed Trap

Lokasi Speed Trap

Lokasi Speed Trap Kamera Berteknologi Tinggi AES

Kamera Perangkap Had Laju | Speed Trap

Menjelang akhir tahun nanti, kamera berteknogi tinggi yang digunakan untuk merakam kelajuan kenderaan bakal dikuatkuasakan. Kamera berteknologi Jerman itu antara salah satu komponen Sistem Penguatkuasaan Elektronik (AES) yang akan dipasang oleh Jabatan Penguatkuasa Jalan (JPJ) di beberapa lokasi strategik terutama kawasan yang sering berlaku kemalangan.
Bagaimana Kelajuan Kenderaan Dirakam


Bagaimana Kelajuan Kenderaan Dirakam


Bagaimana Saman Speed Trap Dikeluarkan

Didalam Prosedur Operasi Standard (SOP), pihak penguatkuasa akan terlebih dahulu memberi amaran kepada pengguna jalan raya akan kewujudan perangkap had laju atau speed trap melalui papan tanda yang diletakkan di tepi jalan. Ini adalah untuk mewujudkan ketelusan dalam penguatkuasaan peraturan dan mengelakkan berlakunya situasi "Not Fair".

Seterusnya apabila terdapat kenderaan yang melebihi had laju dan kelajuan tersebut direkodkan oleh pemegang konsesi penyumberluaran yang telah dilantik oleh kerajaan sebelum gambar yang dirakam disahkan  oleh JPJ  untuk dikeluarkan saman.

Menggunakan kamera berteknolgi tinggi Jerman ini, gambar yang dirakam lebih jelas serta tepat walaupun pada kelajuan melebihi 100KM/J

Lokasi Speed Trap
Dibawah adalah lokasi yang bakal diletakkan kamera berteknologi AES ini.
(Maklumat belum rasmi, mungkin kawasan yang dinyatakan betul, mungkin tidak, atau mungkin dipasang di kawasan yang berhampiran)

Lokasi Speed Trap

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

1 comments:

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment