Pusat Tuisyen Johor Hina Sahabat Nabi

Pusat Tuisyen Johor Hina Sahabat Nabi 
Pusat Tuisyen Johor Hina Sahabat Nabi 
Sebuah pusat tuisyen di Tangkak Johor mencetuskan kontroversi apabila menggunakan karikatur nota ringkas menghina sahabat nabi dalam mata pelajaran sejarah tingkatan 4 bab Kerajaan Islam Di Madinah.

Didalam nota ringkas yang mempunyai karikatur menghina sahabat nabi itu, terdapat 16 gambaran sahabat nabi yang dilukis mencerminkan perwatakan tidak baik yang dilukis oleh tenaga pengajar pusat tuisyen tersebut, Mr. Fu. Antara bentuk karikatur yang jelas menghina sahabat nabi adalah lukisan sahabat nabi yang menyerupai wajah khinzir.

Nota ringkas yang menghina sahabat nabi ini pada mulanya dijumpai oleh seorang pelajar di tepi longkang sebuah sekolah menengah di Tangkak pada 4 Julai lalu sebelum menyerahkannya kepada guru agama sekolah tersebut dan guru agama tersebut menyerahkanya kepada Pejabat Agama Daerah Ledang (PADL)

PADL telah pun membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Ledang pada 26 Julai lalu.

Kadi PADL, Sulaiman Maidin berharap pusat tuisyen yang menghina sahabat nabi itu ditutup dan diberi amaran serta tenaga pengajarnya yang lain meminta maaf secara terbuka diatas insiden yang berlaku.

"Kami bimbang tindakan individu tidak bertanggungjawab mempermainkan agama islam ini akan menjadi bertambah serius. Ini yang kami, yang kami tidak jumpa mungkin lebih  teruk"

"Tindakan menghina sahabat nabi samalah seperti menghina Rasulullah SAW. Mereka adalah pejuang islam" 

Sumber Pusat Tuisyen Johor Hina Sahabat Nabi - SinarHarian, Kosmo 

3 comments:

  1. DAPAT, SEMBELIH SAJA KEPALA DIA.. KURANG AJAU BETUL...

    ReplyDelete
  2. kita perlu prtahankan kesucian islam...

    ReplyDelete
  3. macam ni punya alasan pun ade. dah jadi warganegara yg bermajoriti islam, masih boleh kata tak tahu isu berkenaan islam adalah sesuatu yg sensitif apatah lagi melibatkan para sahabat nabi. masyaAllah. die ni dah terang2 an berniat menghina islam.. tak patut ah org melayu berlembut nak maafkan cina ni senang2 je, sepatutnya die dihukum berat dulu.. islam agama kita dan agama rasmi malaysia, die xhormat tu die patut dihukum..

    ReplyDelete

Ping Site

Free Auto Malaysia Backlinks