Home » , , » Status Glitterati Dan Adsense

Status Glitterati Dan Adsense

Kaitan Status Glitterati Nuffnang Dan Iklan Adsense

Sorry lah kalau tajuk gimik sikit. Hehe.... Sebenarnya tak ada kaitan apa pun antara Status Glitterati dengan Iklan Adsense dari Google ni. Kepada yang tak tahu, iklan Adsense ni adalah program Pay Per Click daripada Google. Sama macam Nuffnang cuba beza bentuk iklan jer. Nuffnang menggunakan gambar, manakala iklan Adsense menggunakan baris ayat.

Sebelum ni, aku ada terniat nak masukkan iklan Adsense dalam blog aku ni... Kot la boleh dapat RM5-RM10 sebulan kira ok la kan, huhu, tetapi aku agak risau jika aku masukkan iklan Adsense ke dalam blog aku yang ada iklan dari Nuffnang yang berstatus Glitterati ni, status Glitterati tu akan bertukar kepada status Ordinary.



Pernah terbaca kalau masukkan iklan Adsense ke dalam blog yang ada Nuffnang dan berstatus Glitterati, status tersebut tak kan bertukar sebab Adsense bukan pesaing bagi Nuffnang iaitu bukan penyedia iklan dari negara Asia sama seperti Nuffnang. Tapi aku masih tak berani nak masukkan iklan Adsense ni. Buffered Earning je la yang aku harap baiii..... Kalau sempat dia bertukar, nangis tak berlagu aku, dah la earning aku pun ciput.

Untuk kepastian, aku hantar tiket pertanyaan kepada pihak Nuffnang berkenaan iklan Adsense ni. Dan jawapan yang ringkas, iklan Adsense tidak mempengaruhi status Glitterati. Lega la aku dapat jawapan tu, boleh la aku letak iklan Adsense....

Masalah lain pulak timbul bila akaun Adsense aku 'Disable'. Adoiiii.... Sedih den... Aku pun tak paham sangat maksud akaun Adsense 'Disable' ni dan apa kepuncanya... Try buat akaun lain tak boleh... tambah pening aku. Aku terbaca kat Wangcyber, kata forumer dalam tu, kalau akaun Adsense dah 'Disable', memang susah nak aktifkan balik akaun Adsense tu. Antara punca akaun Adsense 'Disable' sah-sah langgar terma dan syarat yang Google tetapkan antaranya klik iklan sendiri, letak iklan didalam web pihak ketiga... Yang  web pihak ketiga ni aku tak paham. Tapi seingat aku aku tak ada buat apa-apa kesalahan yang melanggar terma dan syarat pengiklanan Adsense.



Akaun Adsense aku tu dah lama. Dah berkurun... Sebelum lahirnya blog aku ni, aku dah ada buka akaun Adsense tu, waktu tu baru nak kenal blog. Kata forumer Wangcyber tu lagi, nak aktifkan balik akaun Adsense yang dah Disable, cuba buang dulu kesemua iklan Adsense yang dipasang kemudian minta pihak Adsense review balik permohonan tersebut untuk memastikan pemohon tidak melanggar terma dan syarat pengiklanan Adsense. Masalahnya...... Blog aku tu aku dah lupa pun alamat urlnya....Ayayayayayaiiiiii..

Nampaknya sampai kesudah la aku tak boleh pasang iklan Adsense ni... Hmmm.... Berkenan sangat nak pasang iklan Adsniaga, tapi yang tu terang-terang la Status Glitterati aku ditarik...

So kepada sesaper yang belum ada akaun Adsense, boleh la cuba mohon dan pasang kat blog masing-masing, kena gaya, masyuk la jugaaaaa......

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

5 comments:

  1. maksudnya klau saya letak adsense kat blog saya yg dah ade iklan nuffnang,status gliteratti tu tak hilang eah?

    ReplyDelete
  2. @nazreenYup..tak hilang status tersebut. saya dah tanya pada pihak nuffnang.tapi untuk lebih kepastian,boleh hantar tiket pada pihak nuffnang...

    ReplyDelete
  3. Aku dah x status glitterari kat nuffnang..huhu...Nuffnang kena buat iklan bertulis mcm adsense, baru best

    ReplyDelete
  4. Ingin berkongsi baru-baru blog sy telah disekat menyiarkan iklan adsense..pastu terbca notis dr google mengatakan blog saya telah melanggar polisi mereka dan diberikan contoh post iaitu berkaitan rahsia resepi coca cola terbongkar.Frust juga sbb kemungkinan besar blog saya diban terus namun sy dah buat apeal balik dengan mendelete post blog yang dimaksudkan bagi membolehkan adsense di blog saya diaktidkan semula.Mungkin peluang nipis tapi sekadar mencuba..

    ReplyDelete
  5. @Fadzliladsense syarat dia ketat sangat.... :(

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment