Home » , , » Latar Belakang Syarikat

Latar Belakang Syarikat

Sistem penghantaran SMS secara pukal atau Bulks atau HyprobulkSMS ini telah pun diperkenalkan oleh Syarikat 100% bumiputera iaitu Hypernet Resources. Syarikat ini telah ditubuhkan pada 12 Jun 2008 di bawah peruntukan Akta Pendaftaran Perniagaan 1956 dengan no. pendaftaran 001773825-M. Syarikat ini beralamat di :
No. 9-2,
Jalan PJU 8/5A,
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya,
Selangor.

Telefon : 03-77101330
Fax : 03-77102330
eMail01 : hyprobulksms@gmail.com
eMail02 : ehypercash@gmail.com
Jenis pendaftaran yang didaftarkan adalah :
1. Perniagaan Jual Beli Teknologi Maklumat dan Komunikasi
2. Pengiklanan Laman Web
3. Kursus dan Latihan
4. Pembanggunan Sistem Teknologi Maklumat

Syarikat ini ditubuhkan oleh 3 orang pengarah muda yang berasal daripada Perlis. Mereka terdiri daripada :

1. En. Mohd Faizal Bin Zainal - Pengarah Urusan Dan Kewangan
HP : 016-6050354
Email 01: faizalz7@gmail.com
YM: faizalz7

2. En. Hairul Nizam Bin Hashim - Pengarah Pemasaran
HP: 016-2631453
Email 01: tuksidang@gmail.com
Email 02: tuksidang@yahoo.com
YM: tuksidang

3. En. Mohd Fareez Bin Zainal - Pengarah Pentadbiran
HP: 018-3885839
Email01: mfareezz@yahoo.com
YM: mfareezz

1. En. Mohd Faizal Bin Zainal - Pengarah Urusan dan Kewangan
Mempunyai pengalaman yang luas didalam Teknologi Maklumat dan Komunikasi selain Pengurusan, Pentadbiran dan Kewangan. Pernah berkhidmat selama 8 tahun di Petronas. Menyandang jawatan Ketua Jabatan Teknologi Maklumat kepada beberapa syarikat swasta. Juga merupakan salah seorang pelopor di dalam sistem eUMNOSMS kepada UMNO di PWTC.
Pengarah Syarikat Grand Gravity Sdn Bhd dan Strand Resources Sdn Bhd. Beliau adalah 'programmer' atau 'the brain' kepada kebanyakkan syarikat-syarikat dinyatakan tadi.

2. En. Hairul Nizam Bin Hashim - Pengarah Pemasaran
Beliau adalah Pengarah Syarikat di bahagian pemasaran dan mempunyai pengalaman luas di bidang rangkaian "networking" dan Afiliate selama lebih dari 8 tahun dan Pengarah Syarikat Grand Gravity Sdn Bhd dan Strand Resources Sdn Bhd. Beliau mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Mekanikal & Pembuatan dari Universiti Putra Malaysia. Beliau telah mendambakan diri di dalam bidang rangkaian dan Afiliate semenjak dari universiti sehingga sekarang.

3. En. Mohd Fareez Bin Zainal - Pengarah Pentadbiran
Pengarah Syarikat di bahagian pentadbiran. Mempunyai 5 tahun pengalaman di bidang Multimedia selain pentadbiran. Beliau berkelulusan Diploma Pengaturcaraan Multimedia dari Cosmopoint dan pernah berkhidmat di syarikat Panglima Aces Sdn Bhd di bahagian pentadbiran, pernah berkhidmat di syarikat swasta berhubungkait teknologi maklumat telekomunikasi, pernah berkhimat di syarikat yang mengendalikan eUMNOSMS kepada UMNO di PWTC dan Pengarah Syarikat Grand Gravity Sdn Bhd serta Strand Resources Sdn Bhd.

Itu lah serba sedikit tentang latar belakang syarikat Hypernet Resources ni. Sesetengah dari kita, dengar sahaja ada biz baru, modal rendah, terus join tanpa periksa latar belakang sesutu syarikat tu. Siapa pengarah? Tak tau. Mana syarikat? Tak tau. Sah ke tak? Tak tau. Ada lesen? Tak tau..... Akhirnya modal kemana, angan-angan kemana, syarikat kemana.

Dengan keterangan yang serba ringkas ni diharap dapat lah membantu kita mengenal syarikat dan seterusnya membuat keputusan.....



Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment