Home » , , » PakCik Google Buat Perangai!!!

PakCik Google Buat Perangai!!!



Artikel ini ditulis dalam keadaan tak senang duduk!! Mana tidaknya, iklan saya di Adwords tidak jalan secara tiba-tiba. 0 Impression sejak 2 November 10. Ads kesemuanya approved, keyword eligible, budget ok. Menggelabah sekejap dengan situasi yang melanda, cuba minta pendapat rakan-rakan dan melakukan apa yang telah disarankan, namun masalah tetap sama. Search pula pada Google Help yang selama ni kurang meng"search" dan sesuatu yang amat memeranjatkan saya berlaku. Rupanya bukan saya seorang yang mengalami masalah yang sama, ramai!! May be mereka amatuer macam saya juga...Tidak!! Ada yang otai juga mengalami masalah yang sama dimana mereka menyediakan servis membuka dan setup akaun Adwords. Apa yang sedang berlaku sebenarnya???!

Dua kerja dalam satu masa, telah diketahui masalah saya iaitu Landing Page masalah. Google sudah tidak membenarkan lagi Landing Page yang hanya mempunyai satu page (single page).
Nak edit Landing Page. Harap-harap pas ni settle masalah.

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

4 comments:

  1. Saya masih belajar apa itu SEO..
    Tima kasih berkongsi info berguna di sini..
    Kisah-kisah para Anbia DISINI

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Inspiron kerana melawat dan komen blog saya. Saya juga masih belajar. Sama-sama lah kita belajar :)

    ReplyDelete
  3. Salam Amry,
    Saya tak pernah try buat PPC. Banyak tak dapat traffic?

    ReplyDelete
  4. Salam bang Radzuan. PPC ni susah juga nak cakap bang Radzuan. sebab kena ada setting juga. nak kata dapat traffic tu ada la juga. Tapi PPC ni lebih kepada kalau kita nak pasarkan produk. sebab traffic tu kita bayar. kalau sekadar nak dapatkan traffic tuk blog rasanya kurang berbaloi. Yang saya kata kena ada setting tu dan lebih kepada penjualan produk adalah kadang dari PPC tu pelawat just lawat web kita, tapi belum tentu mereka dapatkan produk kita. Skill mencari keyword tu kena ada dan iklan kena betul-betul jelas tentang apa yang kita pasarkan. Tengok apa yang kita mahu samada just nak dapat traffics (tak kira modal berapa pon asalkan ada traffics), atau pasarkan produk ROI (Return On Investment)minimumkan modal naksinunkan keuntungan. Mungkin jawapan saya agak umum sebab saya tak tahu bang radzuan nak guna PPC tuk apa :)
    Kesimpulannya, traffics kita bergantung kepada matlamat dan setting :)

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment