Home » , » Petua Merawat Penyakit Kencing Manis

Petua Merawat Penyakit Kencing Manis

Petua Tradisional Merawat Penyakit Kencing Manis

Penyakit kencing manis atau diabetes merupakan penyakit dimana kandungan gula atau glukosa yang terlalu tinggi didalam saluran darah badan.

Secara umum penyakit kencing manis atau diabetes ini dikategorikan kepada 2 iaitu :
Diabetes Jenis Pertama
Diabetes Jenis Kedua

Selain rawatan moden, penyakit kencing manis juga dapat dirawat melalui rawatan atau petua tradisional. Terdapat banyak kaedah atau petua tradisional yang dapat digunakan didalam merawat penyakit kencing manis ini, antaranya pengambilan daun pegaga yang sememangnya mengandungi banyak khasiat didalamnya.

Terdapat dua cara yang boleh diamakan untuk merawat penyakit kencing manis ini menggunakan daun pegaga
Petua Merawat Penyakit Kencing Manis
Daun Pegaga
1. Dijadikan sebagai ulaman - Ambil beberapa helai daun pucuk daun pegaga dan cuci sehingga bersih. Jadikan ia sebagai ulaman sewaktu menjamu selera diwaktu pagi, tengah hari atau malam. Pucuk daun pegaga ini mampu mengurangkan kandungan gula dalam darah.



2. Dijadikan sebagai rebusan - Ambil kira-kira 30 helai daun pegaga dan rebus bersama kira-kira 400ml air putih. Tunggu sehingga air rebusan tadi sejuk secara semula jadi dan minum. Amalkan 2 kali sehari setiap hari sehingga kandungan paras gula dalam badan kembali normal.

Semoga dengan petua ini dapat membantu mereka yang menghidapi penyakit kencing manis atau diabetes ini.
Jangan lupa juga untuk membuat pemeriksaan berkala di klinik-klinik atau hospital yang berdekatan

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

6 comments:

  1. MAKAN NASI DENGAN ULAM PEGAGA... PERGHH... BEST.

    ReplyDelete
  2. saya ada produk yang boleh merawat kencing manis... alhamdulillah ramai yang sembuh.... untuk melihat lebih lanjut boleh singgah di blog saya http://hijau2u.blogspot.com/2012/09/membantu-pesakit-kencing-manis-tahap.html
    t.kasih...

    ReplyDelete
  3. saya ada produk yang boleh merawat kencing manis... alhamdulillah ramai yang sembuh.... untuk melihat lebih lanjut boleh singgah di blog saya http://hijau2u.blogspot.com/2012/09/membantu-pesakit-kencing-manis-tahap.html
    t.kasih...

    ReplyDelete
  4. ikhtiar dgn produk SNE.....www.produksne.com.my...

    ReplyDelete
  5. ikhtiar dgn produk SNE.....www.produksne.com.my...

    ReplyDelete
  6. risau kan kalau ada yang tersayang sakit2? tambah2 kalau gula tak control, dah start nak ada komplikasi (buah pinggang, jantung dan lain2).

    boleh usaha dengan supplemen kesihatan shaklee. jemput singgah blog saya. nak tanya tentang masalah kesihatan lain pun insyaAllah saya tolong :)

    menowizme.blogdpot.com

    ReplyDelete

Blog Archive

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment