Home » , » Cara Deactivate VoiceMail Handphone

Cara Deactivate VoiceMail Handphone

Cara Matikan | Deactivate VoiceMail Atau Peti Simpanan Suara


Apa itu Voice Mail atau Peti Simpanan Suara?
Pernah tak anda ingin menghubungi seseorang, tetapi panggilan anda disambut oleh satu suara wanita yang sangat merdu mengatakan handphone orang yang ingin anda hubungi tidak dapat dapat dihubungi atau apabila panggilan anda tadi tidak dijawab oleh orang yang ingin anda hubungi tadi.

"Ini khidmat Peti Simpanan Suara. Sila tinggalkan pesanan anda selepas bunyi 'beep'"

Lebih kurang macam tu lah ayat dia....

Kalau talian yang terus memberikan notification tentang cas penggunaan panggilan,  akan ada satu box yang keluar di screen handphone anda memberitahu cas yang dikenakan untuk servis Voice Mail tadi walaupun anda tidak meninggalkan mesej suara anda atau tak sampai satu saat anda terus matikan panggilan anda tadi.

Berapa cas yang dikenakan untuk servis Voice Mail tadi walaupun tak sampai satu saat Operator panggilan menjawab panggilan anda?

deactivate voicemail

Apakah perasaan anda selepas melihat kredit anda 'ditelan' dengan cara itu terutama waktu kredit panggilan anda tengah 'nazak'? huhuhu...

Jadi bagaimana untuk mematikan atau deactivate servis Voice Mail ini?

BUAT DUIT DENGAN UBER

Ikut langkah dibawah berpandukan talian yang anda gunakan.
(Cara ini mungkin berkesan, mungkin tidak)

Celcom ##002#
TuneTalk ##002#
Digi *128#
Maxis ##109#
(Anda juga boleh menghubungi Hotline talian masing masing untuk mematikan servis ini)

cara deactivate Voicemail

Satu perkara yang perlu anda tahu..
Dengan mematikan atau deactivate peti simpanan suara atau VoiceMail ini, ianya hanya akan memberi kesan kepada si pemanggil. Maksudnya, jika anda sudah mematikan Voice Mail di handphone anda tetapi handphone orang yang ingin anda hubungi tidak melakukan demikian, panggilan anda tetap akan disambut oleh servis VoiceMail ini jika penerima panggilan tidak menjawab atau handphone merek atidak dapat dihubungi.

Tak mahu kredit anda ditelan bulat-bulat?
Beritahu kepada rakan atau saudara yang sering anda hubungi yang sering membuatkan panggilan anda disambut oleh operator talian untuk mematikan servis VoiceMail mereka.

cara gandakan simpanan wang

Thanks for reading & sharing Amry's Blog

Previous
« Prev Post

1 comments:

CERITA JIRAN SEBELAH..

Thanks For Your Comment